5 حقیقت جالب دنیای هوانوردی که احتمالا نمیدانید!

حل بوکلت خلبانی بنر

رویای زیبای پرواز، آرزویی است که تعداد زیادی از اطرافیان ما و شما، از کودکی در سر خود پرورانده ولی نهایتا افراد بسیار کمی در این مسیر گام بر خواهند داشت. با این حال، جذابیت هوانوردی همچنان پابرجا بوده و یکی از موضوعات مورد علاقه ی بسیاری افراد است. در این پست قصد داریم 5 حقیقت جالب در دنیای زیبا و جذاب هوانوردی را به طور مختصر بررسی کنیم که شاید تا به حال اطلاعاتی در آن زمینه نداشتید!

 

5- بیش از 80 درصد جمعیت جهان، از پرواز کردن می ترسند

آکروفوبیا به عنوان ترس از ارتفاع تعریف می شود. برخلاف ایروفوبیا(ترس از پرواز) و سایر ترس های خاص دیگر، اکروفوبیا(ترس از ارتفاع) می تواند باعث ترس و وحشت فرد در شرایط و حالات مختلف مربوط به فاصله داشتن از زمین شود. بسته به شدت فوبیا، یک فرد آکروفوبیک ممکن است صرفنظر از میزان بلندی، چه در ارتفاعی مثلا یک طبقه بالای زمین(حدود 3 متر) چه در حال بالا رفتن از یک نردبان بلند و چه در پرواز، ترس یکسانی را تجربه کند.

 

4- خلبان و کمک خلبان، در طول پرواز غذای یکسانی میل نمی کنند

حل بوکلت خلبانی بنر

بنا به دلایلی مثل جلوگیری از مسمومیت، غذایی که برای خلبان و کمک خلبان سرو می گردد، متفاوت بوده تا در صورت مسمومیت، یکی از آن دو بتوانند در سلامت بوده و پرواز را به طور ایمن ادامه دهند. این یکی از سیاست هایی است که ایرلاین ها جهت افزایش سطح ایمنی، آن را به کار می بندند.

 

3- بویینگ 747 از 6 میلیون قطعه تشکیل گردیده است

بوئینگ 747 شناخته شده ترین هواپیمای تجاری پهن پیکر مسافربری و نیز باری است که اغلب از آن به عنوان ملکه آسمان ها یا جامبوجت یاد می شود. این هواپیما مشهور است زیرا اولین هواپیمای عظیم الجثه ای است که تاکنون تولید شده است. یک بوئینگ 747 از شش میلیون قطعه ساخته شده است که همه در کنار هم به واسطه ی تنها تعدادی دکمه، سوییچ و … که در عرشه ی پروازی موجود است، بوسیله ی خلبانان جهت انجام عملیات پرواز به ایفای نقش می پردازند.

 

2- طولانی ترین مسافت پروازی دنیا

بیشترین مسافتی که امروزه به وسیله ی هواپیماهای مسافربری طی می شود، مسیر پروازی بین “آوکلند Auckland” تا “دوحه Doha” می باشد که با طول 14.525 کیلومتر، طولانی ترین مسیر پروازی حال حاضر است. معمولا هواپیمایی “قطر ایرویز Qatar Airways” در این مسیر پرواز دارد.

 

1- میانگین سرعت هواپیماهای مسافربری

هواپیماهای مسافربری انواع مختلفی دارند که بنا به اهداف، بُرد و سرعت پروازی، دسته بندی می شوند. به طور کلی هواپیماهای با موتور توربوپراپ(هواپیماهایی مثل ATR و یا فوکر50 در ایران)، سرعت کمتری نسبت با هواپیماهای توربوفن(بسیاری از هواپیماهای امروزی) دارند. به طور کلی میانگین سرعت هواپیماهای مسافربری، 800 کیلومتر بر سرعت می باشد.

امتیاز این مطلب
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید(ستاره سمت چپ یعنی "بیشترین امتیاز")!
[کل: 2 میانگین: 5]

اشتراک گذاری:

حل بوکلت خلبانی بنر

2 thoughts on “5 حقیقت جالب دنیای هوانوردی که احتمالا نمیدانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *